Wizerunek marki – jak go budować mądrze

Postrzeganie naszej firmy przez odbiorców, to kluczowy element budowania jej wizerunku. Ogromne sumy, które konsumenci wydają na produkty marek takich jak Louis Vuitton, czy Prada nie odzwierciedlają jedynie jakości ich wyrobów, ale przede wszystkim wynikającą z osoby projektantów elitarność i renomę. Co zrobić, aby nasi klienci się z nami identyfikowali? Jak skutecznie stworzyć wizerunek własnej marki? Zapraszamy do lektury!

Czym jest branding?

Pochodzące od angielskiego słowa „brand” – marka pojęcie opisuje budowanie świadomości marki i tworzenie obrazu firmy w oczach klientów. Na jego podstawie opracowuje się strategię wizerunku firmy, pozwalającą na wyznaczenie kierunku jej rozwoju. Dobry branding to taki, który uwzględnia zmienne preferencje swojego odbiorcy, nie jest kopią modelu marek z silną pozycją rynkową oraz spójny z obszarem, w którym funkcjonuje dana firma.

Sfera wartości

Tuż po określeniu profilu naszej firmy, powinniśmy jasno sprecyzować naszą misję oraz w oparciu o jakie wartości będziemy ją realizować. Jeżeli jasno określisz sferę wyznawanych przez Ciebie i Twoich współpracowników wartości, dotrzesz do podobnych sobie ludzi. Zbudowanie opowieści wokół własnej marki pozwoli na ciekawe przedstawienie oferty swojej działalności i trafienie do odpowiedniej grupy docelowej.

Jak Cię widzą tak Cię piszą

Jednym z kluczowych wizerunków marki jest jej logo. Identyfikacja wizualna firmy powinna nawiązywać do jej działalności i jednocześnie wpisywać się charakterystykę określonej branży. Nawiązujące do stylistyki starych samochodów z lat 50-tych logo warsztatu samochodowego z pewnością przyciągnie fanatyków motoryzacji i sprawi, że Twoimi klientami staną się miłośnicy klasycznych aut. Punktem wspólnym będą tutaj poszanowanie do historii i przywiązanie do tradycji.

Nasza wizytówka

Dobrym pomysłem na komunikowanie wizualnej strategii marki jest sesja zdjęciowa lub film promocyjny. Sprawdź ofertę na stronie https://flipside.pl. Materiały takie mogą zostać opublikowane na stronie internetowej lub facebookowym fanpage’u naszej firmy. Większość osób informacji dotyczących branży usług pozyskuje z sieci, dlatego warto zadbać o swoją obecność w Social Mediach. Publikacja kilku zdjęć i umieszczane regularnie posty dotyczące tego, czym aktualnie się zajmujemy, dadzą zdecydowanie lepsze rezultaty, niż plakaty i reklamy w gazetach. Dzięki takim działaniom budowana wokół naszej strony społeczność może sobie o nas przypomnieć w chwili zapotrzebowania na wykonanie niezbędnej usługi.

Niezależnie od tego, jak mocną pozycję na rynku uda nam się wywalczyć dla swojej marki, nie zapominajmy, że oprócz dobrze zaprojektowanego logo i świetnie przedstawionej misji firmy najważniejsza jest dobra relacja z naszymi klientami. Zaufanie do najbardziej liczących się na rynku firm zrodziło się z wysokiej jakości świadczonych przez nie usług i podejścia do swoich klientów. Wszystko inne to tylko podkreślające to dopełnienie.

Wizerunek marki – jak go budować mądrze
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *