Sprzęt biurowy zgodny z RODO

W maju 2018 roku w życie weszło RODO, czyli rozporządzenie o ochronie danych osobowych. Wraz z nowymi przepisami zarówno w firmach, jak i instytucjach publicznych musiały zapanować określone zasady, które zapewniają bezpieczeństwo własne i osób z zewnątrz. W związku z tym przedsiębiorcy zadbali o to, by dane osobowe ich klientów były w pełni chronione. Niezbędne okazało się dodatkowe wyposażenie biura, dzięki któremu jeszcze łatwiej zarządzać dokumentami. W jaki sprzęt biurowy zgodny z RODO warto zainwestować?

Niszczarka

Przydaje się w każdej mniejszej lub większej firmie. Nie da się ukryć, że coraz rzadziej gromadzimy wszystkie niezbędne papiery w tradycyjny sposób. Ustawianie nieskończonej liczby segregatorów może z czasem doprowadzić do zagracenia biura. W związku z tym najczęściej zdarza się, że zostaje zarządzony proces digitalizacji, czyli przenoszenia wszystkich dokumentów na dysk komputera. To dość czasochłonne i żmudne zajęcie, choć warto pamiętać, że znacząco ułatwia prowadzenie biznesu. Dużo szybciej odszukamy interesujące nas informacje w pamięci komputera, zamiast przekopywać się przez półki zawalone teczkami. Sprawniej zachodzi też porządkowanie i katalogowanie określonych plików niż układanie stosu kartek.

Po przeniesieniu danych do komputera będziemy musieli pozbyć się papierowych wersji – wówczas niezbędna staje się właśnie niszczarka. Dzięki niej mamy pewność, że nikt nieuprawniony nie zajrzy do dokumentów. Najlepiej na bieżąco niszczyć wszelkie nadprogramowe kopie. Pamiętajmy przy tym, że takie sprzęty jak niszczarka powinny być przynajmniej na poziomie bezpieczeństwa P-3.

Filtr prywatyzujący

Skomplikowane hasła czy skrupulatnie przygotowywane programy z blokadą dostępu to nie wszystko. Dane osobowe możemy też chronić na wiele innych sposobów. Wiadomo, że kiedy pracujemy przy komputerze, właściwie w każdej chwili ktoś może nam zerknąć przez ramię. Pozwalając na to, łamiemy przepisy zakładane przez RODO, ponieważ może się zdarzyć, że ktoś niepożądany zobaczy dane osobowe naszego klienta.

Zapobiec można temu przy użyciu filtra prywatyzującego. To nakładka na ekran, przypominająca cienką folię, a w rzeczywistości wykorzystująca technologię mikrożaluzji. Dzięki niej tylko osoba siedząca dokładnie na wprost komputera widzi wszystko dokładnie. Jeśli ktoś stanie odrobinę z boku, zobaczy jedynie czarny ekran. Filtr prywatyzujący przydaje się np. w recepcjach hoteli – w ten sposób możemy być pewni, że ktoś stojący przy kontuarze nie będzie w stanie zajrzeć do wyświetlanych danych.

Szafki na dokumenty

Nawet jeśli większość naszych firmowych dokumentów trzymana jest na odpowiednio zabezpieczonych komputerach, z pewnością część z nich będzie musiała być składowana w standardowy sposób. W takich przypadkach RODO zawiera konkretne zalecenia względem przechowywania papierów zawierających dane osobowe. Biuro najlepiej wyposażyć w metalowe szafki (do drewnianych łatwo się włamać), zamykane na kilka różnych kombinacji. Jeśli szafka będzie otwierana ręcznie, przedsiębiorstwo musi przekazać dokładny wykaz osób uprawnionych do posiadania klucza.

Opisane w artykule produkty oraz wiele innych artykułów i urządzeń biurowych można zakupić w sklepie internetowym SoloKolos.pl. Hurtownia ta działa od 1993 roku, a jej wieloletnie doświadczenie daje gwarancję rzetelności.

Sprzęt biurowy zgodny z RODO
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *