Reklama Google Ads – na czym polega i dlaczego warto z niej korzystać

Reklamy Google Ads to materiały promocyjne, których celem jest wyróżnienie danej marki lub produktów w sieci. Wyświetlają się one pod konkretnymi słowami i frazami kluczowymi wpisywanymi przez użytkowników. W kampaniach reklamowych Google Ads leży ogromny potencjał, które firmy mogą wykorzystywać do rozwoju prowadzonej przez siebie działalności i zdobywania nowych klientów. Na czym dokładnie polegają reklamy Google Ads i dlaczego warto z nich korzystać?

Czym jest system reklamowy Google Ads?

Kampanie Google Ads (niegdyś Google Adwords) to narzędzia reklamowe oferowane przez firmę Google, które służą do planowania, wdrażania oraz wyświetlania materiałów sponsorowanych za pomocą różnych kanałów. Tego typu reklamy mogą być uruchomione między innymi w sponsorowanych wynikach wyszukiwania, na YouTube, w sklepie Google Play, na Gmail, w sieci reklamowej czy w ramach remarketingu.

Google Ads jest największą na świecie platformą, która umożliwia tworzenie reklam internetowych o nazwie Pay Per Click, co w tłumaczeniu oznacza – zapłać za kliknięcie. Tego typu forma rozliczania materiałów sponsorowanych pozwala reklamodawcom uiszczać opłaty jedynie na faktycznie kliknięcie w daną reklamę, a nie za samo jej wyświetlenie w kanałach Google. W rezultacie oznacza to, że firmy ponoszą koszty dopiero w momencie, gdy na ich stronę wejdą potencjalni klienci.

Najpopularniejsze typy kampanii Google Ads

Wyszczególnić można kilka różnych rodzajów reklam Google Ads. Są to między innymi:

  • kampania Search, która polega na wyświetlaniu materiałów promocyjnych w płatnych wynikach wyszukiwania,
  • kampania na Youtube, czyli reklamy w postaci wideo,
  • kampania w Gmailu, czyli wyświetlanie reklam w formie wiadomości mailowej,
  • kampania PLA (produktowa), która nastawiona jest na reklamowanie konkretnych produktów,
  • kampania remarketingowa, którą kieruje się do grupy odbiorców, którzy już wcześniej mieli styczność z daną marką.

Warto mieć na uwadze, że różne rodzaje kampanii można ze sobą łączyć w dowolny sposób, by osiągnąć satysfakcjonujące efekty oraz maksymalnie wykorzystać budżet.

Zalety systemu reklamowego Google Ads

Jako największe zalety systemu reklamowego Google Ads można wymienić między innymi:

  • dostępność wielu różnych typów reklamy – w zależności od indywidualnych potrzeb marki, reklamodawcy mogą zdecydować się wyświetlanie materiałów sponsorowanych w rozmaitych platformach oferowanych przez Google,
  • możliwość otrzymania natychmiastowych wyników i zweryfikowania skuteczności prowadzonej kampanii,
  • wyższa pozycja w rankingach w porównaniu do wyników organicznych,
  • możliwość wykorzystania narzędzia Google Analytics, które pozwala na śledzenie zachowań użytkowników na stronie,
  • duże zasięgi reklam,
  • duże możliwości kierowania kampanią,
  • kontrola nad budżetem,
  • elastyczność prowadzonych działań,
  • wysoki zwrot inwestycji,
  • docieranie do pożądanych odbiorców.

Dlaczego warto korzystać z reklam Google Ads?

Kampanie Google Ads mają szereg zalet i mogą przynieść firmom liczne korzyści. System reklamowy Google Ads – w przeciwieństwie do optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych – przynosi natychmiastowe efekty i zapewnia wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na lepszą konwersję.

Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM Internetica

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.