O sztuce pozycjonowania – tworzenie unikalnych treści.

Pozycjonowanie stron internetowych to skomplikowany proces, na który wpływ ma wiele różnych czynników. Samo posiadanie strony internetowej obecnie już nie wystarcza. Niezbędna jest optymalizacja. Powinna ona uwzględniać różne czynniki, spośród których szczególnie istotne są m.in.: unikalność tekstu, obecność słów kluczowych, linkowanie, responsywność, kod strony.

Niniejszy artykuł postanowiliśmy poświęcić jednemu ze wskazanych czynników – unikalnym treściom. W redakcji gościliśmy Marka Masalskiego, freelancera z Białego Stoku, który od lat specjalizuje się w branży SEO. Zapraszamy do lektury!

Redaktor: Według wielu przedsiębiorców kwestie związane z pozycjonowaniem stron internetowych to niestety wciąż wiedza przeznaczona jedynie dla wtajemniczonych. Proszę zatem na początku wyjaśnić, czym są unikalne treści.

Marek Masalski: Unikalne treści to treści niepowielone z żadnych innych źródeł, stworzone z myślą o danej witrynie.

Należy pamiętać również, że googlowskie algorytmy rozpoznają zarówno duplikaty wewnętrzne (między poszczególnymi podstronami w serwisie), jak i zewnętrzne (między daną stroną a innym serwisem) – i oba mogą mieć negatywny wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Warto zatem nie tylko czuwać nad samodzielnym tworzeniem treści, lecz także zablokować strony, które tworzą duplikaty wewnętrzne w serwisie (np. strony sortowań).

Redaktor: Dlaczego nie warto powielać cudzych treści?

Marek Masalski: Twórcy, przy dzisiejszej ilości internetowego contentu, mają często problemy ze stworzeniem oryginalnej treści. Wielu powiela opisy znalezione na innych stronach, licząc na to, że nikomu to nie zaszkodzi. Tymczasem uniemożliwia to skuteczne pozycjonowanie, ponieważ algorytmy Google z łatwością wyłapią zduplikowaną treść. Taka treść zostanie uznana za zbędną kopię lub spam, a przez to strona internetowa będzie zepchnięta na gorszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Niezwykle ważne są także aspekty prawne – w końcu kradzież, to kradzież. Kopiowanie treści, pochodzącej z chronionego prawami autorskimi źródła, to dobrowolne ściąganie na siebie kłopotów. Dotyczy to nie tylko tekstu, lecz także każdego rodzaju innych materiałów dostępnych w internecie (np. zdjęć, filmów).

Redaktor: Jakie korzyści przynosi zatem posiadanie unikalnej treści?

Marek Masalski: Korzyści z posiadania unikalnej treści na stronie jest co najmniej kilka.

Niepowtarzalna treść wpływa na poprawę optymalizacji, a co za tym idzie – przekłada się na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Zwiększenie widoczności wpływa na zwiększenie liczby potencjalnych odbiorców. Większa liczba potencjalnych odbiorców, to większa liczba klientów i większe zyski. To prosta układanka.

Warto także zwrócić uwagę na użyteczność takiej strony dla internautów. W końcu strony internetowe tworzone są dla ludzi. Użytkownik, trafiając kolejny raz na takie same treści, może czuć się sfrustrowany. Tym większa szansa, że doceni unikalną treść, która ponadto pomoże rozwiązać jego problem – możliwe, że wróci na tę stronę ponownie lub poleci ją swoim znajomym, którzy przecież także mogą w przyszłości skorzystać z danych usług. Unikalny i jednocześnie użyteczny content to jeden z najważniejszych czynników, które decydują o pozycjonowaniu strony internetowej!

Tu ważna jest także jeszcze jedna kwestia: dobór słów kluczowych. Często twórcy nieumiejętnie wplatają je w tekst, pozostawiają w formach nieodmienionych: tworzą tekst pod wyszukiwarki, zapominając, że to ludzie będą go czytać. Content powinien być tworzony z myślą o użytkowniku i o jego potrzebach. Tekst, który zawiera niepoprawne formy gramatyczne, zdecydowanie trudniej się czyta. Co więcej, liczne błędy językowe negatywnie świadczą o twórcy serwisu. A przecież zaufanie odbiorców to rzecz równie istotna.

Zgadzamy się z naszym gościem w stu procentach! Tymczasem to już koniec dzisiejszej rozmowy. Mamy jednak nadzieję, że to nie ostatnie nasze spotkanie! Bardzo dziękujemy za spotkanie. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy także do lektury pozostałych artykułów na temat pozycjonowania dostępnych na naszym blogu.

O sztuce pozycjonowania – tworzenie unikalnych treści.
5 (100%) 1 vote

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *