Kiedy warto zdecydować się na system CRM?

Sposób, w jaki zarządzamy relacjami z klientami znacząco wpływa na funkcjonowanie firmy. Usystematyzowanie działań przekłada się na lepsze wyniki finansowe, poprawę wydajności pracy oraz poszerzenie bazy lojalnych klientów. Jednak im większa skala przedsiębiorstwa, tym trudniej “ręcznie” zapanować nad danymi. Stąd niezbędna staje się pomoc w postaci systemu CRM.

Jakie firmy korzystają z systemów CRM?

Można przyjąć, że każda firma, której zależy na dobrych relacjach z klientami będzie czerpać korzyści w pracy opartej na CRM. Jednak warto zauważyć, że istnieją dwie grupy firm, które w szczególności mogą skorzystać na wykorzystaniu funkcjonalności systemu. Pierwsza bazuje na współpracy B2B – długie cykle sprzedaży szczególnie potrzebują bieżącej kontroli nad leadami. Druga grupa to firmy z sektora B2C, które regularnie poszerzają swój asortyment.

Jeszcze lepsza obsługa klienta

Sprzedaż jest najważniejszym elementem działalności każdej firmy. Mogłoby się wydawać, że wzrost liczby klientów nie stanowi żadnego problemu, jednak zdarza się, że większa skala zamówień powoduje chaos informacyjny. Ten z kolei w znaczący sposób wpływa na poziom obsługi. Dużo łatwiej i taniej jest utrzymać klienta niż pozyskać nowego. Jak uniknąć dezorientacji w strukturach firmy? Koniecznością jest wdrożenie systemu, usprawniającego zarządzanie kontaktami, czyli oprogramowania CRM.

Większa kontrola nad procesem sprzedażowym

CRM to również narzędzie do oceny pracy działu sprzedaży. Kontrolowanie procesów umożliwiają raporty dotyczące konwersji lejka sprzedażowego czy też utraconych szans. Suma zadowolenia klienta jest zawsze najcenniejszym kapitałem każdej firmy. Bez wiedzy na temat słabych punktów procesu sprzedażowego nie będziemy w stanie reagować i wpłynąć na poprawę sytuacji. System CRM daje możliwość gromadzenia i analizowania danych.

Dzięki technologiom takim jak platforma Salesforce, wdrażanych przez Craftware każda firma może jeszcze lepiej obsługiwać klienta, skuteczniej sprzedawać czy tworzyć efektywniejsze kampanie marketingowe. Craftware adaptuje oprogramowanie do potrzeb konkretnej organizacji i lokalnego rynku!

Kiedy warto zdecydować się na system CRM?
5 (100%) 1 vote

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *