Jak działa programatic buying?

Możliwości reklamowe w Internecie zwiększają się z dnia na dzień. Jednym z popularnych ostatnio rozwiązań jest tak zwane programmatic buying. To zautomatyzowane kampanie, dzięki którym dotrzemy do dokładnie sprecyzowanej grupy docelowej.

Na czym to polega

RTB pomaga nam w uniknięciu źle dobranych komunikatów reklamowych. Zamiast dopasowania reklamy do danej witryny tworzymy komunikat, który jest niemal idealnie dobrany do poszczególnych użytkowników. To wszystko jest możliwe dzięki rozbudowanym algorytmom i dokładnej analizie danych dotyczących działań poszczególnych użytkowników w Sieci. To bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ dostosowanie reklamy nie będzie już leżało po naszej stronie, zrobi to za nas odpowiednie narzędzie. RTB działa w czasie rzeczywistym, oceniając czy dany internauta znajduje się w naszej grupie docelowej i wyświetlając mu reklamę jeśli stwierdzi, że tak właśnie należy zrobić.

Warto również rozwinąć definicję Real Time Bidding. To właśnie on jest podwaliną działania programmatic buying. Odpowiada właśnie za zakup poszczególnych miejsc reklamowych. Wszystko odbywa się na zasadach aukcji. Reklamodawca, który jest w stanie zapłacić najwięcej wyświetli się w odpowiednim czasie i miejscu potencjalnym klientom. Warto wspomnieć, że płacimy jedynie za reklamę która dociera do odpowiednich osób, a więc współczynnik konwersji z założenia powinien być dużo wyższy.

Główne zalety

Można powiedzieć, że programmatic buying ma cztery bardzo duże zalety, dzięki którym stał się jedną ze skuteczniejszych narzędzi reklamy w Sieci. Najważniejszą z nich jest oczywiście pełna automatyzacja. Nie musimy już martwić się, czy określona przez nas grupa docelowa na pewno jest odpowiednia to program zadecyduje, czy dany użytkownik może być zainteresowany naszym komunikatem. Kolejna kwestia to szybkość działania. Wszystko dzieje się tu i teraz. Reklama zamiast wyświetlać się non stop każdemu użytkownikowi, pokazuje się tylko wtedy gdy ma szansę na konwersję. Stąd płynnie możemy przejść do dwóch kolejnych plusów, a są nimi zakup samego użytkownika i oczywiście możliwość stworzenia dopasowanego do niego komunikatu.

Jak działa programatic buying?
5 (100%) 1 vote

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *