Pojawienie się mediów społecznościowych ma ogromny wpływ na marketing w sieci. Z początku niepozorne kanały komunikacji obecnie stały się najchętniej wykorzystywaną metodą docierania do klienta i zachęcania go do skorzystania z usług lub zakupienia produktów. Blogi, kanały na Youtubie czy konta na Instagramie – wszystkie są świetnymi metodami do budowania pozytywnego wizerunku firmy i nawiązywania bliższej relacji z klientem, jednak nie bezpośrednio przez firmę, a z pomocą influencerów.
Osoba społeczna budująca grupę lojalnych klientów
Do zostania influencerem nie wystarczy samo posiadanie kont w mediach społecznościowych. Konieczne jest szerokie grono obserwatorów czy widzów, którzy nawiązują bliskie relacje z influencerem, angażują się w każde przesłanie, a więzi między nimi są na tyle silne, że jego zdanie ma duże znaczenie i wywiera silny wpływ na odbiorcach. O ten właśnie wpływ chodzi w influencer marketingu. Wykorzystany w odpowiedni sposób może przekonać lub chociaż zainteresować rzesze klientów marką.
Prezentacja produktu to klucz do sukcesu
Jednak nawet konto na Instagramie z milionem obserwujących nie zachęci potencjalnych klientów, jeśli produkt lub usługa nie zostaną odpowiednio zaprezentowane. Influencerzy mogą bardzo szybko stracić na wiarygodności i tym samym zepsuć opinię nie tylko o osobie, ale i o marce, jeśli będzie nawiązywał współpracę z każdą firmą, która się do niego zgłosi. Proste rozwiązanie wskazuje http://adnext.pl/ – do współpracy należy wybierać influencerów, którzy są powiązani z branżą. A więc konta związane z branżą beauty mogą reklamować kosmetyki, a kanał na Youtube o o ogrodnictwie – nawozy lub sprzęt do pielęgnacji.
Jak znaleźć influencera?
Jednym z najlepszych sposobów jest skorzystanie z ofert agencji marketingowych. Niektóre z nich utrzymują stałą współpracę z influencerami z różnych branż, którzy nie tylko mają wielu fanów, ale są oni przede wszystkim zaangażowani. Na takim działaniu firma szybko skorzysta. Produkt lub usługa polecone przez znaną osobę stają się atrakcyjniejsze w oczach klientów.