Baner graficzny to jedna z najstarszych form promocji, jednak w miarę upływu czasu ewoluował jego format oraz rodzaj nośników. Przy jego tworzeniu stosuje się różnorodne rozmiary, a podstawową jednostką jest piksel. Banery wyświetlane w internacie poza atrakcyjnym komunikatem zawierają również odnośnik, przekierowujący użytkownika na daną stronę.
Charakterystyka
Kreacja reklamowa powinna przyciągać uwagę odbiorcy. Firmy bardzo często stosują tę formę promocji, dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji, która oferuje różnorodne strategie komunikacji. Dzięki temu unikniemy ryzyka zignorowania przekazu przez grono potencjalnych klientów. Kreacja reklamowa powinna zawierać czytelną i zwięzłą treść, która zachęcałaby odbiorcę do interakcji. Obecnie bowiem znaczenie ma nie tylko szerokie grono konsumentów, zainteresowanych danym produktem, ale również ich lojalność. Interakcja między podmiotem gospodarczym, a odbiorcą pozwala polepszyć efekty sprzedażowe. Baner reklamowy może być również emitowany w atrakcyjnej formie animowanej, wielkość komunikatu nie powinna jednak przekraczać 20 kB.
Proces tworzenia
Kreacja reklamowa zależy od wybranego medium i w każdym przypadku proces ten będzie nieco zróżnicowany pod kątem stosowanych metod oraz narzędzi. Istnieją jednak ogólne zasady tworzenia przekazu:
- wybór właściwego motywu i hasła reklamowego
- format dostosowany do wizerunku brandingu
- CTA (odpowiedni zwrot, zachęcający do podjęcia określonych działań)
Efektywna kreacja reklamowa powinna ponadto:
- odpowiadać na zapotrzebowania konkretnej grupy docelowej
- zawierać ofertę produktu lub usługi
W przypadku tworzenia jednorazowych działań, warto korzystać z rozwiązań, które wcześniej sprawdziły się, a ich przekaz zyskał aprobatę odbiorców. Kreacja reklamowa wymaga przede wszystkim dobrej znajomości grupy docelowej, a oczekiwania konsumentów powinny pokrywać się z rodzajem komunikatu. Działania promocyjne to również sposób na budowanie dobrego wizerunku firmy.